Jameson & Gandalf 19-02-14

Igår red jag båda hästarna och Jameson fick galoppera på i båda varven i galopp och det gick jättebra! Han försökte bara en enda gång att få av mig genom att slänga ut bakbenen något. Men när han gör något sånt så saktar jag bara av honom och börjar om och avslutar när han gör rätt. Kan inte riktigt skola honom i galoppen än då han är lite vinglig så kan inte leda in honom på en volt för då blir det en fara för mig. 
Men iaf så var han super duper duktig och det var jätteskoj verkligen! :D
 
 
Gandalf fick gå bommar igår och jag hade 5 st trav bommar på ena långsidan och efter att han gått över dem så satte jag mig ner och red sittandes andra långsidan och ställde lite och sen efter att jag gjort det några varv så bytte jag nedsittningen emot galopp så efter bommarna så fattade jag galopp när vi kom ut till spåret och galopperade hela vägen till andra sidan. 
Det gick också väldigt bra, han var lite bråkig med att ta in rumpan i höger galoppen och galopperade nästan i en sluta också drog han på lite mer i den och vill inte sätta sig på bakbenen riktigt... 
Vet vad jag ska göra för övning i helgen iaf! :D
 
En bild på Jesper och Gandalf, tredje gången han rider på kandar förövrigt (y) 
 
 
 

Kommentera här: