Goshäst!

Var uppe och red i torsdags med Lotta och då red vi på banan, Gandalf var lite ofokuserad och ville inte riktigt lyssna på mig men efter konsekvens ridning och lite hjälp från Lotta så gick det mycket bättre! Gjorde mycket galoppfattningar och dem satt redan som en smäck från början! :D
 
Igår var jag inte uppe utan jag har massor utav läxor och prov nästa vecka som jag är tvungen att försöka ta tag i nu så att jag inte behöver sitta kvällen innan och panikgöra dem.. ;)
Idag red jag och Ronja ut, en relativ lugn runda med mycket skritt och lite trav. Blev ingen galopp idag men det är ju skönt för honom att gå lite lugnt också :)
 
Imorgon tänkte jag att Gandalf skulle bli longerad och tänkte att jag ska testa att longera honom med en gummisnodd då han mestadels drar upp huvudet och arbetar inte framåt neråt som jag vill att han ska så ska se om det fungerar bättre med gummisnodd. Har testat att ha honom inspänd med inspänningstyglar med det gillade han inte. :)
 
Gandalfs mirakelflätor som har suttit i ca 1 vecka för att all man skulla lägga sig på en sida och nu har den gjort det! (y)
 

Kommentera här: