Sista lovet någonsin..

Nu har sista dagen på mitt jullov tagit slut och det känns både skönt, komma tillbaka till rutinerna och inte sova så länge men även tråkigit då jag inte kan få sova hos mitt hjärta när jag vill och att detta är mitt sista lite längre lov innan jag tar studenten.. 

Så imorgon börjar jag min absolut sosta termin i grundskolan, sen är tanken att jag ska läsa vidare när tiden känns rätt men först ska jag försöka jobba ett tag och sen ut och resa lite i världen. 

Gandalf har gått bra det senaste har inte ridit så mycket då jag har velat spendera tid med min pojkvän och vi har haft väldigt mysiga dagar nu efter nyår. :) 

Sen har jag även vart uppe på min praktikplats för att få ihop lite fler timmar och jag har galopperat på Prizma för första gången! Kändes riktig bra inget bus alls, jag levde på moln i flera dagar efter.. (A) sen har jag även ridit Formoza en lite speciell dam som är som en popcornmaskin men idag gock hon riktigt fint, travade på med långa steg och sökte sig framåt och inte uppåt. Hon slängde lite ned huvudet men jag tänker att det kan man träna bort sen när hon har lärt sig att trava framåt och inte uppåt. Jag är väldigt nöjd med henne idag! :) 

Lite halvtaskig bild men hon är lika fin för det :)

Imorgon börjar jag med ridning första dagen så det är rätt skönt, sen ska jag åka och köpa ett kandar som vi ska prova på gandalf :) ska bli skoj! :)

Kommentera här: