Ändrade planer...

Hade tänkt att jag skulle sticka upp och rida ut en sväng med Gandalf idag bara föra tt han har gått så bra de senaste dagarna så då förtjänar han en dag med bara skoj i skogen. 
Men trodde att vi inte behövde vara kvar i skolan hela dagen men det sket sig direkt när ingen kunde göra företagslektionen på morogon och sen på eftermiddagen så var vi tvungna att vara kvar hela tiden och då skulle jag vart uppe hos Gandalf vid 5 ungefär och det hade redan börjat skymma och ju närmare jag kom stan så blev det desto dimmigare så jag fick stryka den planen ganska fort.. :(
 
Imorgon ska jag däremot upp på morgon så då måste det vara ljust! ;) Ska rida Gandalf och Jameson. Jameson ska jag göra samma sak som igår och han ska få göra rätt mycket avbrott och igångsättningar, han är ju inriden och så men det är bara det att han är lite urform just nu och gör lite som han själv vill, så lydnad är högt prioriterat! 
Sen vill jag inte ta bort hans framåtbjudning när han väl går fram ärligt så då låter jag han traska på tills jag märker att han börja grejsa och något blir fel så då saktar jag bara av och gör om. :) 
 
Gandalf kommer antagligen få galoppera oss ute i skogen fall jag hittar någon bra väg, han har dock 4 brodd på varje hov så vi lär ju inte halka iaf ;) 
 
 
 
Nu ska jag försöka plugga ett sista ryck så jag slipper sitta så mycket på lovet! :)
Vi hörs imorgon och då kommer jag även visa några nya sakar Gandalf har fått denna månade, hej tom plånbok inför Göteborg Horse Show! 
 
 

Kommentera här: