Planen med Jameson

Har suttit och funderat ett tag nu med Jamesons utbildning och det får ju inte gå för sakta så tanken är att jag ska hålla på och börja trava och kolla start och stop, träna lydnad med andra ord och det kommer jag att göra både på banan, åkern men även ute i skogen för att han ska bli så lätt i handen som möjligt då han är en tung häst. 
 
Funderar sen även på att testa hecket på honom när han börjar blir lite säkrare och se hur han reagerar på det. 
 
men en vecko plannering till månadens slut: 
 
Vecka 6 : komma igång, smått i skritt och trav. Lydnad varje gång. 
Vecka 7: Hålla på med samma saker under denna veckan, korta pass så han hela tiden tycker det är skoj. 
Vecka 8: Sakta börja öka längden på passen kräva lite mer samlig av honom men fortfarande att han ska vara framåt. 
Vecka 9: Kräva lite ytterligare utav honom, då ska han kanske trava på med ett lite friskare tempo och även kuna trava lite långsammare, tempoväxlingar med andra ord. 
Vecka 10: Börjar vi med sidoflyttningar. 
 
Så har jag tänkt lite hur jag kommer att göra sen får vi se fall det går att hålla osv, men det tror jag att det kommer gå :) 
 
 
 
 

Kommentera här: