Projekt Jameson

Igår disskuterade jag och Jamesons ägare lite fall jag skulle ta honom på tillridning tills någon fodervärd dyker upp, så nu är tanken att jag ska rida honom 2-3 dagar i veckan och med tanke på allt som har hänt med honom nu så blir det att börja lite smått och ta det lungt så att han inte slänger av mig. Tanken är att jag bara ska traven nu i början och sen nör han känns redo börja arbeta med galoppen, ska tvinga med jesper upp och fota/filma så ska jag lägga upp det här så får ni se utveckling och sen gärna tipsa om vad som kan göras bättre :) 
 
Longerade honom igår och han har välidigt fint steg så jag tror att detta kan bli väldigt bra faktiskt fall han bara får in lite rutin i ridningen, då tror jag han kan bli en väldigt fin dressyr häst! :D
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: