Första hoppningen 2014

Det började att snöa under söndagsnatten och jag hade såna hoppabstines under lördagseftermiddagen så tänkte att jag åker upp och hoppar lite innan marken fryser helt och det gick jättebra! Jesper gjorde en övning som jag var lite skeptisk mot i början men sen gick det jättebra och Gandalf skötte sig galant, vi kom lite fel några gånger och de gånger tar jag på mig då jag måste lägga honom rätt annars hoppar han lite knas. :) 
 
Det var 4 språng till en början på kortsidan fast vi hade flyttat upp det så att de var i mitten av rid banan ungefär och då var det som en halvmåne med 4 hinder så det blir rätt snävt att hoppa och då måste han vara ihopriden och lös i sidorna så att han kan hoppa i vändningen. sen satta vi även till ett hinder på en lite mindre lutning på medelinjen så att ena sidan blir lite svårare och andra lite lättare så han känner sig duktig och motiverad hela tiden. :)
 
 
Visst är det skillnad sen jag började hoppa med honom? :D Även här mitt hjärta som fotat ♥ 
 
 

Kommentera här: