Sista ridpasset 2013

Igår red jag det sista passet för året på Gandalf och det gick väl sisådär, inget direkt "jobbajobba pass" utan mer "göra av energi pass". ;)
Innan jag ens hade hunnit att skritta fram så börjar han att slänga sig uppåt och inte vilja gå ifrån Jameson som longerades på andra sidan paddocken... Så det resulterade med att han i några minuter stog på stället och backade och reste sig ett x antal gånger. Sen när han äntligen slutade så började jag trava, känade att han inte orkade skritta runt utan behövde få ut sin energi och det gick bra han bjöd på fram och fint. 
Efter att jag ridit honom i ca 40 minuter i ganska högt tempo utan några större krav så fick han faktiskt också springa av sig lite i paddocken helt löst och jag tror det var uppskattat för han drog ett gäng bockserier ;)
 
Var verkligen inte med på att han skulle ställa sig upp här.. ;)
 
Måste ju dock erkänna att vi är lagom snygga när vi dansar ;)
 
 
 

Kommentera här: