Praktik - Dag 2

Har nu varit på Vena Dressyrcenter i 2 dagar eller 2 ½, kom i söndags eftermiddag. Än sålänge trivs jag riktigt bra, vi kommer inte var tvugna att göra något stallhobb utan om vi inte har något att göra så kan vi hjälpa till men tanken är att vi ska grooma Jessicas hästar före och efter ridning och om jag har uppfattat det rätt så ska vi även få rida en del :) 
När vi groomar hennes hästar så borstar vi dem, lackar hovar, sadlar, tränsar. Gör iordning för ridning helt enkelt sen ska vi även hjälpa henne att skritta fram dem och skritta av dem och idag fick jag skritta fram "Ruben", rätt stor och otroligt gosig. Fick även skritta av "Nemo" också rätt stpr och har inte varit valack så länge, tror att han blev det för ett år sedan men även han är väldigt gosig! 
 
Efter att vi hade bytt hästar i hagarna och tagit in dem som ska in vid luch så fick vi rida varsin häst i alla gångarter, jag fick ett sto som kallas "Bonnie" och hon var väldigt snäll att rida och göra iordning. I ridningen så tyckte hon inte om att möta hästar så då slängde hon med huvudet men inget allvarligt. Hon var väldigt spänd men fick henne avslappnad några enstaka gånger, tror hon var liten storhäst men är inte säker! haha
 
Bonnie, hästen jag red :)
En liten del utav stallet, längst bort är även fåren med deras lamm. Sååååå söta är dem!!
 
Det är 3 km till City Gross där i handlar och idag var jag och Jenny hutiga och gick dit och sedan hem igen! Men nu har jag ont i fötterna :( hahah
 
Kommer bättre bilder någon annan dag!

Kommentera här: