Fullt upp idag

Idag har det verkligen varit full rulle hela dagen! 
Gick upp hyffsat tidigt så att jag kunde komma upp till stallet lagom tid, var uppe hos gandalf vid kvart i 1 och cyklade ut idag och när jag var ute i hagen så började det ju såklart ösregna... haha min vardagliga otur.. ;) 
Ialla fall tog in båda hästarna och gjorde i ordning Gandalf som då såklart blivit blöt så det tog längre tid än planerat och sen när jag skulle krats hans hovar så har han ju också självklart tappat en sko.. Desutom en fram sko där han är mest ömfotad.. Slängde på allting ändå och tänkte jag testar att rida i paddocken då det ändå var såpass mjukt där och om han sklle markera så skulle jag ju självfallet hoppa av! 
 
Men han reagerade inget utan gick på som vanligt, han kan ha varit lite försiktigare en han markerade inget i något utav varven. Skönt de! Red ca 35-40 minuter och det gick bra inget avancerat utan mest lite jogg aktigt. 
 
Sen tog jag även ut Taloz och longerade honom lite, han har fått en sår på kronranden på höger fram som ser rätt fint ut fast idag vart det lite infekterat och när jag tog honom i högervarvet så markerade han litegrann så då slutade jag där. 
 
Sen tog jag cykeln till nästa stall som ligger ca 6,5 km längre bort för att kolal till hästarna där då ägaren är på semester också fick jag även rida Xtra! :) Riktigt skoj, gjorde mycket voltarbete så han skulle släppa högersidan då han gärna hänger sig där. Red även på tredelat som nästan aldirg har gått förut så därför måste Ella få en stor eloge för att hon har ridit honom så bra! 
 
Väl där uppe så hittade jag deras katts kattungar ;) haha vart jag än går där uppe så hiitar jag kattungar.. x) Super söta små varelser! 
 
 
Imorgon får jag se hur jag gör, får rida Xtra igen om jag vill men får se hur länge jag sover. Ska nömligen på kalas kl 15.00 så då måste jag vara hemma och färdig duschad ;)
 

 
 

Kommentera här: