Fototips?

Tänkte att jag skulle börja med lite fototips om det skulle vara interesant? Släng gärna in en kommentar på vad du skulle vilja veta så ska jag försöka göra ett tips utav det :)
 
Kan vara bra att veta att jag använder mig utav en Pentax k-5 (har även haft Pentax K-x) så jag är inte så jättehaj på Nikon och Canon men kan lite hur dem fungerar. Tänkte att jag skulle ha tips överlag på vad man ska tänka på osv. 
 
Här nedan kommer lite kort information om vad jag har för utrustning: 
 
Själva kameran då och Tamron 18-200mm som följde med kameran. 
Köpte kameran sommaren 2012 så har inte haft den sådär jätteläng, innan dess hade jag min mammas Pentax K-x, :)
 
Tamron 70-300mm var en födelsedagspresent 2011. Använde detta väldigt flitigt innan jag köpte min K-5. Sen mitt nyaste i samlingen, chinon 50mm. Har inte använt det så jättemycket ännu men än sålänge tycker jag om det! Lite jobbigt med den manuella fokuseringen men det vänjer jag mig nog snart vid! :) 
 
Sen har jag även ett standard objektiv, 18-55mm som jag aldirg använder utan det sitter på mammas kamera ;) Har även ett Suntar 35-135mm objektiv som jag tyvärr inte hittade någon bild. Men det är heller inte använt så mycket. :)
 
Glöm inte kommentera på vad ni skulle vilja ha för tips öppen för alla förslag! 

Kommentarer:

1 Malin:

skriven

Tips om hur man fotar i ridhus!
Tips om hur man får ett bra porträtt bild på hästen

Svar: Kan jag absolut skriva om! Är inte så erfaren utav att fota i ridhus men kan åka in till klubben och fota lite och sedan slänga upp dom här :)
AmandaEkberg

2 Maja:

skriven

Vilken fin blogg du har:)

Svar: Tack så jättemycket! :)
AmandaEkberg

Kommentera här: