Svar på frågestunden

Håller du på med något annat än ridning eller har du gjort det tidigare? - För tillfället håller jag enbart på med ridningen. Innan har jag hållt på med konståkning, handboll och gick på pingis ett tag men tyckte att hästarna var roligare så höll mig enbart till dom :) Men skulle vilja börja på badminton fast den tiden finns inte riktigt till ;)
 
Varför började du rida? - Jag vet faktiskt inte, har för mig att det var mamma som "tvingade" på mig att testa. Hon ville att jag skulle testa de flesta sporter för att se om jag tyckte någon var rolig så jag började på ridlekis och sedan dess har jag varit fast. ;) 
 
Varför började du blogga? - Har ingen aning faktiskt, rätt många utav mina kompisar bloggar så då ville jag också ha en så jag testade och det var skoj så då fortsätte jag :)
 
Hur länge har du ridit? :) - jag har ridit sedan jag var ca 5 år, så det blir ungefär 13 år i år :)
 
Din favorithästras? - Oj, svår fråga... Jag har alltid varit lite svag för korsningar ;) Så jag har ingen favoritras men jag gillar alla sorters halvblod och även de lite nättare kallblod :)
 
En hästras som du aldrig har suttit på men älskar rasen? - Har alltid velat rida en Frieser och det närmaste jag har kommit är att ha kört en :)
 
Vad är din häst för ras? - Han är inte min egna utan jag rider honom bara :) men iaf han är en korsning mellan allt möjligt, en gatukorsning helt enkelt ;)
 
Favorit godis? - Choklad deffinetivt ;) haha
 
Bloggar du gillar? - Har inte koll på så jättemånga... tyvärr. Men släng in en kommentar om vad din blogg heter så kanske jag börjar läsa den! (y)
 
Är hästen på headern din? - Nej han är inte min, jag rider honom bara :)
 
Vad heter den? - Han heter Gandalf :)
 
Berätta lite om den, typ ras ålder, storlek osv - Han är ca 160 cm i mankhöjd, född 2002 så då är han 11 år. Vad han är för ras det vet vi inte, korsning mellan alla olika. Han har inte gjort så mycket i sitt liv men är ändå väldigt duktig och han är väldigt trevlig i hanteringen men han är väldigt svårlastad tyvärr så det har varit ett litet problem för att kunna åka ut och träna.. :/
 
Vad är ditt mål med den hästen? - Har inga direkta mål inom tävling med honom men det skulle vara skoj att starta en clear round dressyr eller en clear round hoppning. Men inom ridningen just har jag som mål att bli mer stabil och kanske kunna lära sig galoppombyte ;)
 
Favorit märke inom hästvärlden? - Jag tycker om Kingsland, Hvpolo och schockemöhle :)
 
Favorit citat? - "You are a great champion. 
When you ran, the ground shook. 
The sky opened, and mere mortals parted. Parted the way to victory, where you'll meet me in the winner's circle - and I'll put a blanket of flowers on your back. " Från filmen Dreamer. 
 
Favorit bloggar? -  Som nämt innan så läser jag inte så värst många bloggar regelbundet, men några som jag följer regelbundet som jag tycker om är; Ohlen.blogg.se Emmandens.blogg.se Enewe.blogg.se Skimmelsto.blogg.se Chipolina.blogg.se Några utav dom :)
 
Vad tycker du ska finnas med i en bra hästblogg? - Jag är lite galen i bilder, så jag tycker att det blir roligare att läsa om det finns fina bilder att kolla på :) 
 
Största målet inom ridningen? - Mitt mål inom ridning är att börja tävla i fälttävlan, men har inte riktigt haft de möjligheterna/modet så det får bli ett mål till framtiden :)
 
 

Kommentera här: