Slut på långhelg..

Nu närmar sig denna långhelgen ett slut.. Haft några toppen dagar!! I torsdag var jag upp och red Gandalf och som ni såg på bilden jag la upp så var han ju mer brun än vit så han fick sig en makeover :)
 
I fredags träffade jag en gammal kompis som jag inte har sett på närmare ett halv år, vi fotade och pratade om allt mellan himmel och jord. Var väldigt mysigt! :) Sen på kvällen hängde jag med en kompis på fest, var svinskoj! Jag drack inget men det var fortfarande väldigt skoj! Mycket nya människor som var riktigt shyssta. :) 
 
Igår var jag uppe i stallet och red Gandalf, tog en skrittrunda med några korta travstäckor och någon busgalopp. Satte på honom en gummisnodd då han har varit lite slänging med huvudet det senaste och vilken skillnad det blev på honom!! Går inte att förklara men hela han blev mycket stabilare ungefär. :D
 
Och idag ska jag upp och rida, ev träffa en kompis får se vad som hinns med. :) Rider med gummisnodden idag med så att han kan stärka upp sin rygg riktigt ordentligt. Känns som att jag inte klarar av det riktigt när han stänger av och bara luffar på... ;) 
Det var min andra kompis som tipsade mig att jag kunde rida med den så att han inte skulle köra upp huvudet och börja bygga underhals.. Så min tanke med den är att ha den ca 2-3 gånger i veckan och då ska jag göra skrittjobb så ryggen stärks upp. 
 
Hoppas ni har haft en trevlig långhelg!! 
 

Kommentera här: